Monday, July 4, 2011

for my future husband

wahai bakal suamiku,
ingin ku ingat kan bakal isterimu ini
bukanlah seorang yang lemah lembut
bukan jua seorang yang sempurna
tapi janjiku padamu
andai tepat didikanmu
andai kena gaya ajarmu
pasti akan ku cuba yang terbaik
untuk menjadi pendamping dirimu

wahai bakal suamiku
aku insan biasa,kadang rajuk ku datang tiba2
kadang marahku singgah tanpa ku sedar
tapi andai pujukmu menjadi
tenangmu pasti jua bisa menangkis
bisa amarahku
janjiku padamu setia akan ku hulur
senyum akan ku ukir hanya untukmu

aku mungkin bukan teman terbaik
tapi akan aku cuba berubah
untuk menjadi ibu yang baik
menjadi teladan untuk anak2 ku kelak

jadi kepada siapapun
yang bakal menjadi suamiku
aku benar2 mengharapkan seorang
yang mampu membimbing ku
aku tidak perlukan keindahan
ikatan yang tidak halal
aku tidak perlukan belaian dan sentuhan
sebelum akad itu sah

aku hanya perlukan kesabaran
kesabaran mu untuk menanti
saat tiba waktu yang sesuai
saat kita akan disatukan
mengikut landas yang benar

aku bukan insan sempurna
tapi bakal suamiku
ayuh lah kita gunakan
masa yang kita ada
lengkapkan diri dengan agama dan iman
semoga kelak ikatan yang dibina akan utuh
kekal selamanya.

aku hanya mengharapkan seorang lelaki yang akan mengimamkan solatku,menegur mana silapku,melarang perbuatan kejiku,membawa aku ke jalan yang lurus,mendidik anak2 ku.tapi lelaki yang baik Allah janjikan untuk perempuan yang baik..sebelum mengharapkan suami yang baik,aku harus perbetulkan diriku terlebih dahulu.

well i did things that i wont repeat.i'm a normal human being but to people out there.those that i've wronged in any ways i apologise!think of this as a starting over phase in my life.even if i have to crawl,i would want to go closer to you,my dear God..guide me please! :) ya Allah,temukan lah aku dengan jodohku disaat masa itu sesuai untuk kami mengikat janji.andai rasa itu timbul sebelum tiba waktunya bantulah kami untuk mengawalnya.bantulah kami agar kami tidak tersalah arah :)

copy this somewhere and yeah it's like a slap on the face :)

Jangan mengharap isteri semulia Siti Fatimah,
Seandainya dirimu tidak sehebat Saidina Ali….
mengapa mencari teman secantik ratu Balqis,
andai diri tidak sehebat Sulaiman,
mengapa mengharap teman setampan Yusof,
jika kasih tidak setulus Zulaikha,
tidak perlu mencari teman seteguh Ibrahim,
andai diri tidak setabah Siti Hajar,
dan mengapa didamba teman hidup sesempurna Muhammad,
jika diri tak setanding Siti Khadijah..
bimbinglah dirinya dan terimalah kekurangannya itu sebagai KEUNIKAN,
carilah KEBAIKAN pada dirinya,
bersyukur kerana dipertemukan dengannya
dan berdoalah “DIA MILIK KITA"
pasangan kamu lah yg menerima & melengkapi kelemahan serta kekurangan kamu~~~
insafi diri, hargai mereka yg MENYAYANGI kamu…(^,^)



Share:

0 comments: